Wpisy z tagiem: góry

sobota, 11 sierpnia 2012
Nysa odc. 2
Jakby komuś było mało wody w przyrodzie, to zapraszam na Jezioro Nyskie - zaporowy zbiornik retencyjny powstały w 1971 roku. Mieliśmy się nad nim ochłodzić po upalnej sobocie na polu walki. Pogoda jednak zrobiła nam psikusa. Leżąc na plaży ze zdziwieniem obserwowaliśmy zbierające się przed nami rodzinki. Jakoś nie przyszło nam do głowy, by się obejrzeć za plecy, a czaiła się tam czarna, deszczowa chmura. Ten krótki pobyt jednak w zupełności nam wystarczył. To zdecydowanie nie nasze klimaty. Wprawdzie plaża ładna, góry na horyzoncie i białe żaglóweczki, ale też podkręcone na ful radio, piwne budki, smażone kiełbasy i ogólnie tak trochę siermiężnie. Tylko tłumów ludzi nie było, ale chyba tylko dlatego, że pogoda nie sprzyjała. Było więc dużo ludzi, ale domyślam się, że bywa więcej. Zresztą sporo osób nie zeszło jeszcze na plażę okupując pole namiotowe i lecząc kaca porannym piwkiem. Mąż pobiegł mimo wszystko popływać, wrócił zielony niczym krokodyl, pomimo prysznica, z którego skorzystał po wyjściu z wody. Ogólnie to całkiem przyjemne miejsce. Tak mi się wydaje, gdyż wszystkich atrakcji nie sprawdziłam.

oficerowie na pokładzie :)

A to już powrót do domu i "dymiące" góry, nawet padać przestało

czwartek, 27 października 2011
Krótki spacer po twierdzy
Na koniec wizyty w Srebrnej Górze krótki (zdjęciowo) spacer po twierdzy. Pierwsze zaskoczenie na miejscu - część udostępniona nie jest zbyt duża (w porównaniu z innymi twierdzami, w których miałam okazję być). Drugie, pozytywne - przywracanie jej dawnego blasku trwa w najlepsze i za jakiś czas trzeba będzie wybrać się jeszcze raz, żeby zobaczyć, jak postępują prace.
Załapaliśmy się na przesympatycznego przewodnika, który interesująco przedstawił historię budowli, zademonstrował strzelanie z karabinku i oprowadził nas po wszystkich dostępnych zakamarkach.
Trzeba przyznać, że służba w wojsku pruskim nie należała do najlżejszych.

Prace budowlane:

Makiety i przewodnik szykujący się do wystrzału:

Na widok tego piecyka wszyscy się ucieszyli (dzień jednak był chłodny)

Gdyby ktoś chciał się zaciągnąć do wojska, rekruci mile widziani :):

A tymi latarenkami przyświecaliśmy sobie zwiedzając żołnierskie kazamaty:

I jeszcze link to strony twierdzy w Srebrnej Górze, gdzie można zasięgnąć wszystkich informacji :)
środa, 26 października 2011
Drzwi i szyldy
Zanim wybierzemy się na spacer po Twierdzy, zapraszam na mini przegląd drzwi i szyldów ze Srebrnej Góry. Na początek kilka słów o miasteczku (wprawdzie nie posiada praw miejskich, ale trudno zwać je wsią). Srebrna Góra zachwyciła mnie swoim prostym urokiem małego miasteczka. Wprawdzie dojazd po kiepskich drogach nie należał do przyjemności, ale już sama miejscowość przeszła chyba niedawno lifting, przez co zyskała zdecydowanie. Oczywiście, jak wszędzie i tu jeszcze jest wiele do zrobienia. Ale serce się raduje, że te małe, klimatyczne miasteczka odzyskują blask. Ze względu na porę roku i szybko zapadający zmierzch nie obeszliśmy Srebrnej Góry zbyt dokładnie. Trzeba będzie wybrać się tam na dłużej. Bogata baza noclegowa, piękne trasy przez góry i bliskość niezwykłych miejsc kuszą, by spędzić tam co najmniej weekend.

wtorek, 25 października 2011
Srebrna Góra cała w chmurach
Wiecie co jest mnie najbardziej denerwuje kiedy wstaję w niedzielę rano? Otóż zazwyczaj pogoda, która mimo radosnych zapewnień pogodynek nie jest ani ciepła, ani słoneczna :( oczywiście nie można zbyt wiele oczekiwać od października, ale mimo wszystko jakoś w piątek, czy sobotę nawet październik może pokazać swoje pogodne oblicze. Ale w niedzielę, kiedy planujemy wycieczkę, by nacieszyć się złotą jesienią za miastem, to już nie. Cóż nie pozostaje nic innego tylko cieplej się ubrać, zacisnąć zęby i ruszyć przed siebie trzymając się planu :)
Dzięki determinacji i nie poddaniu się leniwemu porankowi z szarą zawiesiną za oknem (skoro nie pada to już wystarczająco dobrze, by w domu nie siedzieć) pojechałam w góry. Nasze małe autko wspinało się mozolnie coraz wyżej i wyżej, aż...puf! znaleźliśmy się ponad mgłą i chmurami, a oczom naszym ukazało się błękitne niebo z pięknym słońcem, w którym lśniły złoto-czerwone drzewa. Potem jeszcze wspinaczka do Twierdzy Srebrna Góra i podziwianie widoków oraz zwiedzanie z sympatycznym przewodnikiem w historycznym stroju.
Dziś kilka zdjęć z góry. Gdzieś pod tymi mgłami skrył się świat :) zjawisko to zwie się inwersją i występuje wiosną oraz jesienią, rzadko latem. Jest to odwrócenie temperatur, zimne powietrze znajduje się na dole, a ciepłe na górze i oto mamy efekt.

dochodzimy do twierdzy

wieczór szybko nadchodzi, czas wracać do świata pod mgłami :)

wtorek, 28 września 2010
Ślęża
Rocznicowa wyprawa na Ślężę. Teraz weszliśmy na przełaj przez las :D znalazłam jednego prawdziwka, zieloną żabkę (jej nie zabierałam do domu) i sporo gałęzi na ozdoby świąteczne. Pogoda wprawdzie dopisała ale widoczność była kiepska i strasznie wiało na górze.

w oddali widać Jezioro Mietkowskie

schronisko na Ślęży i piknikujący wycieczkowicze

źródło Anny, bardzo smaczna woda, polecam :)

| < Listopad 2017 > |
    1 2 3 4 5
27 28 29 30

Wszystkie prace są chronione prawami autorskimi. Jakiekolwiek kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez pisemnej zgody twórcy jest zabronione. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) JEŻELI CHCESZ POŻYCZYĆ ZDJĘCIE W JAKIMKOLWIEK CELU - ZAPYTAJ, NAJLEPIEJ NA MAILA (KOPERTKĘ WYSTARCZY WCISNĄĆ) NA FACEBOOKU JEDYNIE BYWAM

Pixmac - agencja stockowa oferująca ponad 10 milionów obrazów.

Bank zdjęć Pixmac.pl.
Kupuj tanie zdjęcia i grafiki. Pixmac sprzedaje miliony zdjęć, ilustracji, tapet i grafik wektorowych.
To najprostszy w użyciu serwis stockowy na świecie. Kupuj bez rejestracji już w kilka minut!