Wpisy z tagiem: Góry Sowie

piątek, 08 czerwca 2012
Lubachów

Czym więcej podróżuję po Dolnym Śląsku tym większego nabieram przekonania do magii i urody tych terenów. Już samo to, że nie trzeba jechać daleko za Wrocław by znaleźć się w górach, ma swoją zaletę. Dzisiejszy dzień poświęciliśmy na odkrywanie kolejnego punktu na mapie, który w końcu trzeba było zaliczyć. Taka chwila wytchnienia od miasta i od tego całego euroszału, który za chwilę się zacznie i będzie wyznaczał tryb naszego życia :) (tak to jest z kibicem w domu ;P).

Pojechaliśmy zobaczyć tamę na Bystrzycy w Lubachowie. A przy okazji zwiedziliśmy również zamek Grodno (niem. Kynsberg, Kinsberg, Kinsburg).. Jak to często u nas w kraju bywa - oznakowanie średnie. Trzeba kierować się głównie intuicją wspomaganą dżipiesem, dopóki ten ostatni nie zgubi zasięgu. Wtedy zostaje już tylko intuicja. Nam poszło całkiem sprawnie. Zaparkowaliśmy nad jeziorem i przeszliśmy na nogach do zapory. Z daleka budowla nie robi dużego wrażenia. Dopiero, gdy się na niej stanie i spojrzy na drugą stronę okazuje się, jak bardzo daliśmy się zwieść. Robi imponujące wrażenie, 44 m wysokości, 230 m długości w koronie. Wybudowana z kamienia. Jezioro Bystrzyckie wije się wśród górek porośniętych gęsto lasem, jesienią musi być na prawdę pięknie, kiedy wszystkie drzewa nabierają barw i odbijają się w zbiorniku wodnym. Ponieważ pogoda dziś była całkiem ładna i dzień świąteczny to i ludzi było sporo, nie tylko z dolnośląskiego.

Zaskoczeniem był również zamek Grodno. Spodziewałam się ruin w stanie rozkładu, zastałam całkiem spore zamczysko malowniczo położone, częściowo wyremontowane z przewodnikami i całkiem ciekawą historią. Ma również swoją Białą Damę i dobrze wyposażoną salę tortur.

Nie wiem jeszcze kiedy przypadnie mi urlop w tym roku, ale wiem, że chciałabym spędzić go w Górach Sowich. Zaszyć się wśród lasów i rzek z zapasem książek, rowerem. Odciąć się od zgiełku, zgubić zasięg i cieszyć się pięknym Dolnym Śląskiem.

Edit: Właśnie zauważyłam, że nie wrzuciłam żadnego zdjęcia zapory z bliska, a przecież można się nią przespacerować na drugą stronę i z powrotem (jeśli samochód jest od tej strony, bo od strony zamku też chyba można podejść do zapory - ale tej trasy nie próbowaliśmy). Zatem dorzucam jeszcze jedno zdjęcie, a właściwie dwa w jednym :):

| < Listopad 2017 > |
    1 2 3 4 5
27 28 29 30

Wszystkie prace są chronione prawami autorskimi. Jakiekolwiek kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie bez pisemnej zgody twórcy jest zabronione. Ustawa z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 90, poz. 631 z późn. zm.) JEŻELI CHCESZ POŻYCZYĆ ZDJĘCIE W JAKIMKOLWIEK CELU - ZAPYTAJ, NAJLEPIEJ NA MAILA (KOPERTKĘ WYSTARCZY WCISNĄĆ) NA FACEBOOKU JEDYNIE BYWAM

Pixmac - agencja stockowa oferująca ponad 10 milionów obrazów.

Bank zdjęć Pixmac.pl.
Kupuj tanie zdjęcia i grafiki. Pixmac sprzedaje miliony zdjęć, ilustracji, tapet i grafik wektorowych.
To najprostszy w użyciu serwis stockowy na świecie. Kupuj bez rejestracji już w kilka minut!